Actieve laatste dag.

5 april 2023 - Bangkok, Thailand

De laatste dag hebben we nog behoorlijk actief doorgebracht. Om 7 uur opgehaald door de taxi voor de excursie. Rond 8.30 uur waren we al bij de railway market. Heel grappig om te zien wat er dan gebeurt. De marktkooplui halen dan de goederen weg die langs het spoor liggen, ze halen de schermen omhoog en als de trein langs is geweest, gaat alles weer terug. En dat gebeurt zo elk half uur. Daarna naar de floating market geweest. Ook erg leuk om te zien. We zaten zelf in een longtailbootje en voeren langs alle 'marktkooplui', waar je dan vanuit het bootje alles kan bekijken. Erg goed oppassen ook, want als je ergens interesse in hebt, willen ze je zomaar de hoofdprijs laten betalen. Meer als de helft afdingen is geen uitzondering. Om 12 uur weer richting Bangkok, waar we om 1.45 weer terug waren. Was best een eindje rijden, maar toch leuk dat we er geweest zijn. Na de lunch richting de rivier gelopen, en hebben we de hop on hop off boot genomen. Eerst gestopt bij de bloemenmarkt. Een giga grote hal waar er met bloemen werd gewerkt. Onderweg liepen we ook nog langs een hal waar een aantal dames op de grond verse gember aan het snijden waren.

Na de bloemenmarkt weer richting boot, en bij een andere halte er weer uit. In dit geval een bijzonder mooi en mega groooooot winkelcentrum. Zo'n mooie hebben we nog nooit gezien. Heel veel luxe merken maar ook heeeeeel veeeeeel eten weer. We hebben onze ogen uitgekeken en vooral op de hoogste 7e verdieping hadden we buiten een waaaaanzinnig mooi uitzicht over de rivier en de omgeving.

Terug in het hotel weer even de taxi geregeld die ons morgenmiddag naar het vliegveld brengt voor de thuisreis. Om 21.00 uur Thaise tijd vliegen we naar Dubai en vandaar weer naar Amsterdam. Dit zal dus mijn laatste verslag zijn met de laatste foto's. We zijn er weer aan toe om naar huis te gaan. We kunnen zeggen dat we een geweldige, avontuurlijke en afwisselende vakantie hebben gehad. 🌞🍽🦧🕷🌴 Iedereen bedankt voor het 'meereizen', en tot snel allemaal.✈️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wim van Dijk:
    5 april 2023
    Een hele goede reis terug en we zijn natuurlijk straks benieuwd naar de fotoverslagen. Je zult er wel ff mee bezig zijn om alles een mooi plekje te geven. Weer een heleboel mooie herinneringen in jullie rugzak. Vanmorgen was het hier in the east of the netherlands nog -5, ik hoop dat de overgang niet een te groot schokeffect zal opleveren......tot snel......
  2. Marja van der Biessen:
    5 april 2023
    Jullie prachtige vakantie in Thailand zit erop, jullie hebben een topvakantie gehad waar jullie nog lang van zullen nagenieten.
    Ik ben heel benieuwd naar het fotoalbum, dat wordt vast ook heel mooi.!
    Een hele goede reis weer terug naar Nederland, en we gaan elkaar vast weer snel zien!
  3. Ineke:
    5 april 2023
    Vond je het niet indrukwekkend die trein zo vlak voor je slippers?!
    Jullie hebben het geweldig gehad en zijn gelukkig gezond gebleven. Volgende week roept je carrière weer, Karin, maar daar hoef je nu gelukkig nog geen drukte om te maken.
  4. Silvia:
    5 april 2023
    Leuk om jullie te kunnen volgen..., snap ook dat jullie wel weer graag naar huis gaan. Lang genoeg denk ik, 3 weken.
    Een hele goede terugreis en tot gauw!
  5. Rob:
    6 april 2023
    Heel veel gezien en meegemaakt in een andere cultuur. Was erg leuk om te lezen en de foto's en video's te bekijken. Wij wensen jullie een goed terug reis naar het "saaie" Nederland. Rob en Maud
  6. Debora:
    6 april 2023
    Wat leuk met een bootje langs de kraampjes.
    En wat een uitzicht prachtig.
    Dit avontuur pakken ze jullie niet meer af.
    Was leuk om jullie avonturen te volgen.
    Voorspoedige reis terug en tot snel xxx