21 september, een dag met adembenemende schoonheid

22 september 2019 - Whistler, Canada

Dacht ik vandaag weinig te schrijven te hebben, nou niets is minder waar. Om 845 vertrokken uit Clearwater, zagen we al gelijk een hertje (?) langs de kant van de weg. Maar ja, hebben we in Nederland ook wel. Maar toen we wat verder kwamen, hadden we weer een landschap waar je stil van wordt. Eerst bij het meer van Kamloops (Een drukke stad) waar we langs een woonwijk kwamen waar je stil van wordt. Echt huizen langs dat meer, nou bizar mooi als je daar woont. Maar dat zal ongetwijfeld voor de rijke Canadezen zijn. Ik heb er ook een foto van gemaakt van zo'n huis. Toen we dat gehad hadden, reden we door een landschap van bergen die steeds mooier werden. Ik weet niet  hoeveel viewpoints we vandaag gehad hebben, maar elke keer als er een mogelijkheid was, stapten we uit. Op een gegeven moment vonden we het landschap een beetje lijken op de Grand Canyon. Die was ook zo onbeschrijflijk mooi, nou ik vond dit wel een beetje vergelijkbaar, met ook zo'n mooie rivier er doorheen. Ik wist niet dat dit zo'n mooie route was. Tussen de middag hebben we even geluncht in een typisch Canadees eettentje, even buiten op het terras. Het weer was trouwens prachtig vandaag, heel veel zon. Vanmiddag zelfs in Lillooet (ja zo heette dat plaatsje) 24 graden. We zijn om 17.00 uur aangekomen in het hotel, en hebben weer een hele mooie kamer. Het dorp is echt levendig en gezellig. Echt een wintersportoord. Weer heel anders als waar we de afgelopen dagen zijn geweest. We hebben net gegeten in het stadje hier bij een Mexicaan, en zijn nu op de kamer. Morgen weet ik nog niet wat we gaan doen, is volledig afhankelijk van het weer. Ze geven niet veel fraais op morgen, dus we zien het wel. Fijne zondag voor jullie. Tot horens

1. Silvia:
    22 september 2019
    Mooi allemaal weer hoor, veel verschil in natuurschoon !