2e dag Calgary vrijdag 13 september

14 september 2019 - Calgary, Canada

Na een 'rommelige'  nacht van vroeg slapen, wakker worden en weer een beetje slapen zijn we om 8  uur gaan ontbijten aan de overkant van het hotel bij Subway. Rond 9 uur zijn we downtown Calgary, zoals dat heet een beetje gaan verkennen. Leuke straat met grote shoppingmall, jan heeft nog 2 leuke overhemden gescoord,, terrasjes en ook de toren van Calgary, maar die bleek dicht vanwege reparatie aan de liften. Chinatown zijn we nog doorheen gelopen en nog een wandeling langs het water met een park. Rond 14 uur weer terug bij het hotel waar we beneden op.het terras gezeten hebben in het zonnetje langs de trambaan. Het hotel ligt er gelijk naast, dus met mensen  kijken hebben we ons prima vermaakt tot half 5, was gisteren en vandaag heerlijk weer nl, zo'n 20 graden en half bewolkt.  Tegen zes uur weer naar de shoppingmall waar je heerlijk kan eten voor zo'n 8 euro pp. Een hele verdieping met allerlei eettentjes waar ze bv kantonees, Japans, Italiaans en thaise maaltijden hadden. En nog heerlijk ook. Nu bijna 8 uur en weer op de.kamer. We hebben veel zin om morgen richting Banff National Park te gaan. Een ritje van zo'n 130 km. Daar blijven we ook 2 nachten. Ben heel benieuwd wat we daar gaan zien. Fijn weekend voor jullie, tot het volgende verslag.

1. Silvia:
    14 september 2019
    Leuk ritje vandaag , niet te lang. Wat een gebouwen daar zeg...😧Waarschijnlijk hebben jullie nu wel beter geslapen.., we gaan het weer meebeleven wat jullie vandaag gaan zien. Fijne dag !
  2. Jacqueline Meijer:
    Hoi Karin en Jan,
    Bekende beelden uit Canada. Vanaf Calgary richting Banff wordt het alleen maar mooier, en ruiger.
    Hopelijk gaan jullie langs de Icefields Parkway nog veel wild spotten. Als je er een rij auto’s of campers ziet staan is er gegarandeerd wild te zien. Houd dan je camera en verrekijker paraat. Geniet ervan.
    Jacqueline Meijer
  3. Jacqueline Meijer:
    14 september 2019
    Ik wil je nog even een tip meegeven voor als je naar Lake Louise gaat:
    Zorg dat je er voor 10 uur ‘s morgens bent, dan heb je het mooiste licht, nog bijna geen toeristen en hordes met bussen mét toeristen.
  4. Wim van Dijk:
    14 september 2019
    Wat klinkt het allemaal spannend. Lekker genieten van een mooi land. The Bariff National Park moet fantastisch zijn, als onderdeel van de bekende Rocky Mountains, met vele prachtige vergezichten. Gelukkig is hier in The Netherlands de zomer weer volop terug met 25 graden. We zitten hier in het mooie Salland (lijkt een beetje op de Rocky Mountains, ahum) heerlijk te genieten in de tuin. Ben benieuwd naar jullie volgende reisverhalen en hou Jan een beetje in de gaten, want dan gaat ie straks in zijn Indianenpakje lopen rennen daar in The Mountains......
  5. Corrie.:
    14 september 2019
    Mooie foto's weer Kaat,en wat een gebouwen zeg! het mooiste moet nog komen he',hopelijk zijn jullie al een beetje gewend aan het tijdsverschil, dan slapen jullie allicht wat beter ook.Ben benieuwd naar het volgende reisverhaal, veel plezier morgen.xxxx