AMAZING DAY 24 september

25 september 2019 - Campbell River, Canada

De titel verraadt al hoe de dag vandaag verlopen is. Mensen , een dag met een gouden randje. Zo wel qua weer als wildlife. Gisteren gaf het weerbericht al goed op, maar dan is het toch maar afwachten. Om 9.30 moesten we ons melden bij de haven. Daar kregen we uitleg over het pak aanhijsen, zo kun je het wel noemen. Best zwaar, maar je hebt het totaal niet koud. Muts op zelfs en skibril. De boot voer af en toe zo'n 60/70 km per uur. Echt geweldig. Toen we even onderweg waren zagen we de eerste orka's (killerwhales). Zij schijnen in groepjes te leven dus we hebben er wel 3 bij elkaar gezien. Op een gegeven moment zwommen ze zelfs richting de boot dat ik het zelfs heel even eng vond, maar schijnt niet erg te zíjn.  En toen doken ze ineens aan de andere kant van de boot weer op. Echt zo dichtbij, geweldig. Rond de middag even gestopt in een dorpje om te plassen en te lunchen. Lunch hadden we erbij gekregen.  Na zo'n 20 minuten weer verder. Toen stopten we even bij een rots in de zee met allemaal zeehonden en zeeleeuwen. Een geluid die dingen maken en de vislucht die er hing. Puur natuur. De rest van de middag hebben  we nog andere walvissen gezien en omhoog springende zalmen. We hebben echt geboft met de hoeveelheid. Om 16 uur weer terug bij de haven en nu in het hotel de fragmenten terug gekeken op de camera. We herbeleven het dan opnieuw. Er staan hele mooie fragmenten tussen. Morgen hier in de omgeving weer iets ondernemen, als het weer meewerkt. Ik probeer ook wat filmpjes te uploaden. Dus hopelijk lukt het. Vergeet vooral niet te kijken. Leuk om jullie reacties ook elke morgen te lezen. Tot morgen weer.