Dag 2 in Bangkok

18 maart 2023 - Bangkok, Thailand

Na best wel een goede nacht, hadden we weer genoeg energie om deze nieuwe dag te beginnen. Na het ontbijt rond 9.30 met de tuktuk naar Grand Palace gegaan. Wat een indrukwekkende gebouwen. Daarna met een bootje de rivier overgestoken om de tempel Wat Arun te bekijken. We dachten dat we daar omhoog konden lopen voor een mooi uitzicht maar dat was afgesloten, dus we waren zo uitgekeken daar. Toen weer terug met de longtailboot en naar de liggende boeddha. Leuk om geweest te zijn. Het is trouwens wel lachen hoor met de tuktuk. Ze proberen je echt uit met de prijs, als je het teveel vindt en je loopt weg, kan  het ineens wel. Ook nog even het lumphini park bekeken, waar we een paar varanen hebben gespot. Omdat het daarna nog redelijk vroeg was, zijn we nog naar de manakhon skywalk gegaan, waar we 370 meter hoog zaten en uitzicht hadden over heel Bangkok. Erg de moeite waard. Alleen jammer dat het zo 'mistig' was boven de stad, wat ook niet anders kan natuurlijk met de warmte en zoveeeeeeel verkeer. Als je het verkeer hier ziet, ongelooflijk.  Alles rijdt door elkaar, scooters,  taxi's, tuktuk, bussen. En het gaat nog goed ook. Eind van de middag even terug op de kamer geweest, even opgefrist en toen toch nog even naar de chatuchak weekendmarkt. Weer een half uur heen en een half uur terug met de tuk tuk. Daar ook even wat gegeten. Smaakte prima weer voor jawel ,10 euro. Nu redelijk vroeg slapen  weer, morgenochtend om 7.00 uur de fietstour. Hebben we zin in.  Fotos uploaden lukt niet erg momenteel, gisteren is er eentje gelukt. Maar er wordt aan gewerkt om dit op te lossen.  Tot morgen weer.

1. Debora:
    18 maart 2023
    Gaaf hoor,wat hebben jullie al een boel gedaan in die korte tijd.
    Je wilt te veel op een dag denk ik.
    Wat een andere wereld en dat verkeer ook tjonge jonge,lijkt me best lachen idd als je in zo"n tuk tuk zit.
    Lekker genieten.
  2. Rob:
    18 maart 2023
    Klinkt allemaal wel erg spannend en leuk, Wellicht een tuktuk voor Jan zijn verjaardag. Hopelijk gaat Jan niet te hard morgen op de fiets, mag hij thuis weer doen.
  3. Silvia:
    18 maart 2023
    Leuk om te zien allemaal..., moet je geen helm op morgen op de fiets?😜ontbijt ook redelijk daar? Veel Nederlanders al tegengekomen?
  4. Marja van der Biessen:
    18 maart 2023
    Jullie halen alles uit de dag zo te lezen!!
    En gaaf hoor, met zo'n tuk tuk door de stad toeren..... En dan voor een habbekrats de maagjes weer gevuld.... Have fun
  5. Corrie.:
    19 maart 2023
    Tsjonge jonge, al heel wat ondernomen en gezien in die paar dagen,had jullie wel eens in die TUK TUK willen zien zitten! Lachen hoor!!
  6. Ineke:
    19 maart 2023
    Bijzonder hè die liggende Boeddha… één teen is net zo groot als jij, Karin. Leuk om er door jullie verhalen bij te zijn
  7. Wim van Dijk:
    19 maart 2023
    Wat een boel verschillende dingen bezocht in korte tijd. Die Manakhon Skywalk lijkt me behoorlijk eng met die hele stad onder je... en slechts een glazen plaat er tussen in (knap dat we zoiets kunnen maken), maar wel een indrukwekkende ervaring. Ook met zo'n tuk tuk door de stad racen lijkt me een hele ervaring op zich. Als vliegt aan je voorbij in een enorme wir war. Ja, alles is afdingen, je moet wel constant op je hoede zijn, maar ook dat is een uitdaging. Toch wel ff de chauffeur een fotootje van jullie laten maken in de tuk tuk??? Morgen veel plezier met de fietstocht......