Dagje Clearwater Wells Gray Park 20 september

20 september 2019 - Clearwater, Canada

Vanmorgen rond 9 uur weer op pad gegaan naar het Clearwater Lake. Een tochtje van 65 km op een weg die schuin omhoog door de bossen loopt. En de laatste 25 km ook nog onverhard. Dus 5 kwartier onderweg maar dan krijg je ook weer wat hoor. Een prachtig stuk natuur waar de rust je tegemoet komt. We konden er wel koffie drinken dus dat maar gedaan ook daar. Na even rondgewandeld te hebben daar de weg weer terug genomen. Dus weer 5 kwartier terug. Beneden aangekomen geluncht in het dorpje waar het inmiddels prachtig weer was. Dus nog even buiten in het zonnetje gezeten. Daarna plan gemaakt om de watervallen te bezoeken die we nog niet gedaan hadden. Je zou denken, weer watervallen maar deze waren ook weer zo mooi. Vooral het gebergte erom heen. Bij de eerste waterval hebben we nog een tochtje (trail zoals ze dat hier noemen) gelopen door het bos, waar je gewoon de dennengeur ruikt. En toen kregen we weer een uitzicht. MAGNIFIEK. Voor de 2e waterval moest je 2.9 km lopen om er te komen, dus ook die nog maar gedaan maar op het laatst moest je toch steile paadjes en trapjes naar beneden lopen en dat zag Jan niet zo zitten. Ik ben nog een stukje verder gelopen maar ook niet tot het einde meer. Maar wat een prachtig stuk natuur weer zeg. Toen de 2.9 km weer terug en om 1815 uur op de kamer. Even gerelaxed en omgekleed voor het eten. Daarna gegeten bij een steakhouse aan de overkant. Konden we gezellig buiten zitten met heaters op het terras.

Morgen hebben we de langste rit voor de boeg naar Whistler, 425 km. Een populaire wintersportplaats waar het landschap weer heel anders schijnt te zijn. Daar blijven we ook weer 2 nachten. Fijn weekend voor jullie. Ik geloof dat het mooi weer wordt ook bij jullie, tot morgen weer allemaal.😘

1. Petra Ensink:
    21 september 2019
    Wat een fantastische natuur is daar te beleven!! Iedere dag is voor jullie weer anders en avontuurlijk.
    Dank voor je verslag, leuk om steeds zo een beetje met jullie mee te kunnen reizen.
    Fijne en goede dagen, geniet ervan samen.
    Ja idd , dit weekend hebben we nazomer weertje in Nederland.
  2. Danielle:
    21 september 2019
    Och och meis toch... wat een schitterende fotos!! En wat een adembenemende natuur en energie! Wauw!! Heerlijk hoe je ons mee laat genieten en alles laat ‘zien’! Die fotos met dat ‘groene’ water!! Echt sprookjesachtig en dat in het decor van de krachtige bergen!! Echt heel blij voor jullie!! Goede reis vandaag en je weet t he? Hetgaat niet om het doel maar vooralom de reis ernaar toe!!😘😘😘
  3. Jacqueline Meijer:
    21 september 2019
    Hallo Jan en Karin, prachtige foto’s hoor. Maar, “ the best is yet to come”, het beste moet nog komen. Vancouver Island, mijn favoriet met al z’n wildlife op t land en in t water.
    Geniet van jullie mooie vakantie.
  4. Silvia:
    21 september 2019
    Prachtige foto's hoor....,maar er komt nog veel meer moois begrijp ik uit hierboven geschreven...geniet ervan! Hier ook weer heerlijk weertje...😍
  5. Debora:
    21 september 2019
    Wat een prachtige foto’s weer.
    Het is een eindje rijden maar dan heb je ook wat, heel mooi.
    Denk dat jullie tijd te kort komen om al dat moois te bezichtigen.
    Wij hebben warm weer dit weekend idd een na zomertje. Volgende week krijgen we regen ☹️
    Jullie ook een fijn weekend maar dat gaat vast lukken.
    Geniet er lekker van 😘