Dagje Jasper en omgeving, 18 september

18 september 2019 - Jasper, Canada

Wat een mooie dag vandaag, in alle opzichten. Het weerbericht voorspelde gisteren niet veel goeds volgens het hotel maar wel volgens internet. Het laatste is gelukkig uitgekomen. Prachtig weer vandaag met veel zon. Vanmorgen  7.30 opgestaan, en ontbijtje genuttigd wat we gisteren in de supermarkt even gehaald hadden. Om 915 vertrokken naar Maligne Lake (wat een naam he?) Daar een mooie wandeling gemaakt de bossen in naar Moose Lake, het woongebied van de Moose (soort rendier) . Bij het meertje aangekomen val je dan stil van de schoonheid. De rust van het water en de omgeving. Je gaat automatisch fluisteren als jer daar staat. Er stonden toevallig ook Nederlanders achter ons dus we raakten gelijk in gesprek ( op fluistertoon ook) Zij kwamen uit de richting waar wij nog naar toe gaan en zij hadden al prachtige dingen gezien zeiden ze. Dus dat belooft nog wat. De verrekijker kwam  ook gelijk goed van pas want aan de overkant van het meertje zagen we een Moose. Teruggelopen naar het Maligne Lake, trouwens ook erg mooi en de auto weer opgepikt. Onderweg even geluncht en daarna naar Valley of the five Lakes. Prachtig prachtig. Het is even lopen en klimmen over bospaden, maar dan krijg je ook wat. We beginnen steeds meer de schoonheden van Canada te ontdekken. Je kan zo een uur gaan zitten aan zo'n meertje en dan alleen maar kijken. Zo prachtig. We hebben alle vijf de meren gezien maar de vijfde vonden we mooiste. Een totale wandeling van ruim 4 km door het bos was het. Ik bleef wel alert tijdens het wandelen, want ja , je weet maar nooit met die beren. Nu 1715 uur terug op de kamer en straks even lekker eten. Morgen door naar Clearwater, schijnt daar ook mooi te zijn.  Dit is de staat British Columbia, waar we nog een uur terug gaan in de tijd. Scheelt het dus 9 uur met Nederland. Een ritje van 320 km en daar blíjven we dan 2 nachten ook. Fijne donderdag weer voor jullie. Groetjes van ons.👍

1. Silvia:
    19 september 2019
    De foto's worden idd steeds mooier! Je weet nu waar je voor komt . Kopieer t maar op je netvlies! 😍
  2. Monique Boet:
    19 september 2019
    Ik word ook fan van Canada wat een schitterende natuur. Heerlijk als je zoveel rust kan ervaren. Ben benieuwd wat voor moois vandaag weer brengt.
  3. Monique Otten:
    19 september 2019
    Wat een prachtige reis! Heerlijk genieten van de rust, ruimte en de natuur! Grt
  4. Debora:
    Prachtige foto’s
    Goed dat de verrekijker van pas kwam.
    Niet voor niets meegenomen dus.
    Jullie gaan nog veel moois beleven dan, als het goed is.
    Geniet ervan.
  5. Corrie.:
    19 september 2019
    Schitterend ! hier wordt je stil van,wat een natuur zeg,nu zijn jullie nog maar een week onderweg, iedre dag weer een verrassing,tot morgen maar weer,geniet ervan,
  6. Marja van der Biessen:
    22 september 2019
    Wat een prachtige foto's van de meren, ik geloof dat jullie daar stil van werden...