Dagje met onverwacht einde , 25 september

26 september 2019 - Campbell River, Canada

Vandaag alle tijd gehad om Campbell River te ontdekken. Eerst om 8 uur ontbeten waar we al gelijk een bultrug walvis konden spotten vanuit de ontbijtzaal.

In het hotel stond een mannetje achter de desk die ons allemaal info kon geven en een plattegrond. Dus op pad gegaan om 830 uur naar Elk Falls, een park met een waterval weer. Daar ongeveer 1.5 uur gewandeld. Daarna weer verder gereden naar Strathcona national park, wat gedeeltelijk langs het meer gereden werd. Onderweg nog even gestopt voor een koffie en plaspauze, waar je dan in gesprek komt met een lokale bewoner. Het valt ons op dat iedereen hier zo vriendelijk en hulpvaardig is. Ze spreken je aan met; where are you from? En dan ontstaan de leukste gesprekken. Hij gaf ons tips om nog even door te rijden en dan de lunch te gebruiken in Gold River, achteraf zo'n 90 km vanaf Campbell River. We kwamen daar in een typisch Canadees dorpje weer met maar 1200 inwoners en hebben daar een broodje gegeten. Weer werd alles uit de kast gehaald om ons van tips te voorzien en wat we vooral nog  moesten gaan zien. Maar terug in de auto bleek dat we toch nog 92 km weer terug moesten. Je rijdt snel een eind weg. Maar goed, het is rustig rijden hier dus met 5 kwartier waren we in de zalmkwekerij waar we nog naar toe wilden in CR. We waren daar om 14.30 en we zagen dat om 15.30 het hek dicht zou gaan. Je kan daar langs een riviertje lopen waar je de zalmen ziet zwemmen. En aan de overkant rotsen met bos. Dus ik zei tegen Jan, wat zou het toch geweldig zijn als we een beer aan de overkant zouden zien en juist op dat moment zie ik uit de struiken aan de overkant een zwarte beer verschijnen die op zn gemakje een zalmpje kwam eten. Hij wist precies op welke plek hij ze het makkelijkst kon vangen. Prachtig om te zien. De mensen  die er stonden met ons renden heen en weer met camera's en zo. Prachtig. Op een gegeven moment was hij weer verdwenen in de bossen. We hadden gehoopt dat hij nog een keer terug kwam maar de kwekerij ging om 1530 dicht dus we moesten weer op tijd weg daar. Een prachtig gezicht wat we toch maar even meegepikt hebben vandaag. Ik heb geen foto, wel een filmpje ervan. Kijk maar tussen de video's. Daarna nog even rond gereden in het centrum langs de oceaan. Inmiddels was het ook weer gaan regenen dus nu weer in de lobby van het hotel met een drankje. Morgen willen we vroeg op, dan gaan we voor 2 nachten naar Tofino. Een ritje van 320 km, maar wel allemaal over 2 baans wegen. We willen , als het lukt onderweg nog wat natuurschoon ontdekken, want vrijdag staat de kanotocht op het programma. Niet de hele dag maar toch wel een groot deel. Ze geven trouwens prachtig weer op de komende dagen weer.. Ik krijg wel een beetje het gevoel; Help, we komen tijd te kort, maar goed, je kan hier wel 6 weken blijven, dan kun je nog niet alles doen geloof ik. We vinden het al geweldig dat we dit mogen beleven. Voor jullie fijne (werk) dag gewenst weer en tot morgen.😘