Lake Louise en Lake Moraine 16 september

17 september 2019 - Lake Louise, Canada

Vanmorgen om 6 (!) uur opgestaan, zodat we om 7 uur konden ontbijten. Rond kwart voor 8 weggereden richting Lake Louise en daar aangekomen hebben we de shuttle bus gepakt naar het meer. Ideaal geregeld. De bus zet je af bij het meer en bij Lake Louise pak je weer de bus naar Moraine Lake en vandaar weer terug naar de parking. Vandaag kregen we langzaam het WOW-gevoel, waar Canada zo bekend om staat. Wat een mooie meren. Bij beide meren een wandeling gemaakt met de nodige (lees: veel te veel) foto's.  Rond 14 uur waren we terug op de parkeerplaats en hebben we in het dorp Lake Louise even een broodje gegeten. Omdat het nog te vroeg was om in te checken bij het hotel ( ligt vlakbij Lake Louise) hebben we nog even rondje gereden met de auto en hebben we de Takakaww waterval bezocht. Rond 16.30 uur ingecheckt in ons hotel. Prachtige kamer, ziet er keurig uit. Beter als afgelopen 2 nachten.  Het weer was trouwens redelijk vandaag. Vanochtend hebben we het redelijk droog gehouden op wat enkele druppels na, vanmiddag heeft het wat meer geregend.

Morgen staan we ook weer vroeg op. Dan moeten we een ritje doen van 230 km, maar dan over de Icefields Parkway , de beroemde weg in Canada die zo prachtig schijnt te zijn. Hopelijk spotten we nu wat wildlife, en doen we de activiteiten onderweg die zo beroemd zijn op deze route. We hebben er zin in. Morgenavond zijn we dan in Jasper voor 2 nachten. Iedereen bedankt ook voor de felicitaties. Toch wel bijzonder om op mn 55ste verjaardag hier rond te lopen. Tot het volgende verslag.

P.s. ik probeer zo veel mogelijk foto's te uploaden  maar duurt soms lang. De bestanden zijn ook best groot en de Wi-Fi is niet over al heel goed.

1. Silvia:
    17 september 2019
    Goh wat fijn hè dat hele vroege opstaan in de vakantie? Hahaha. En het voelt heeeel anders dan thuis.. De foto's worden nu idd mooier, had ook nog niet dat wauwww...fijne dag weer !
  2. Jacqueline Meijer:
    17 september 2019
    Mooie foto’s Karin. Krijg zelf ook weer zin om er heen te gaan.
    Nog veel reisgenot.
  3. Corrie.:
    17 september 2019
    Mooie foto's weer Kaat, geen moeite met vroeg opstaan zeker!Je gaat daar toch niet eerst een rondje lopen he',je zit tenslotte wel heel lang in de auto hihi, voordat je al die mooie plekken tegenkom.heel veel plezier weer morgen en kijk uit voor de Beren!!
  4. Marja van der Biessen:
    18 september 2019
    Wat een schitterende natuur zeg, en een beer gespot, wat een bofferds zijn jullie!!!
    heel veel plezier!1