Onderweg naar Tofino 26 september

27 september 2019 - Tofino, Canada

Vandaag wekker gezet om 6 uur. Ik schoot wakker om (naar ik dacht) 6.20 uur en dacht de wekker is niet afgegaan. Toen ik onder de douche stond riep Jan dat het 5.30 was. 🤣foutje dus maar daardoor zaten we wel lekker om 7 uur in de auto.🤗 onderweg naar Tofino, langs de 2baansweg zag ik ineens in de verte zwarte 'obstakels' langs de weg dus zei ik tegen Jan, rustig rustig, er zit daar wat en ja hoor: daar gingen maar liefst 3 kleine zwarte beertjes de struiken in. Prachtig. Moeder beer ging volgens mij voorop maar die hebben we niet heel goed kunnen zien. Het ging allemaal te snel.  We waren dus rond 10.30 uur bij het visitor center van Pacific Rim national park vlak voor Tofino. Een mooi park wat we eigenlijk wel wilden doen. Om 11 uur alvast geluncht, dus konden we daarna de trails lopen. Wat apart om daar te lopen, het is eigenlijk een regenwoud, heel vochtig met allerlei verschillende planten, en waarbij je over houten loopbruggen de hele route loopt. Je ruikt ook echt de vochtigheid. Echt heel mooi. Zo hebben we diverse routes gelopen. Het gekke is dat de routes nu uitkwamen op het strand. Dus je kan hier vanuit het regenwoud op het strand terecht komen. Heel apart. Rond 1530 uur in Tofino uitgekomen en even gekeken waar we ons morgen moeten melden voor het kajakken🤔 we vinden het spannend want er staat heel veel wind hier momenteel. Het hotel kijkt uit op de oceaan ook, het is oud maar wel heel apart. Maar we vertrouwen op de deskundigheid van de kanobegeleiders. Volgens reviews op internet moet het goed komen.🤣 ik laat het jullie morgen weten. Fijne (werk) dag nog morgen, bijna weekend. Groetjes van ons.😘