Zondag 19 maart

19 maart 2023 - Bangkok, Thailand

Fotos gelukt nu via telefoon van Jan.

Wat een leuke dag hebben we gehad vandaag. Vanmorgen om 5.45 ging de wekker. Fiets/boottoer begon om 07.00 uur. Erg vroeg, maar zoooo de moeite waard. We waren met 9 toeristen waarvan 7 Nederlanders. De eerste die we hier tegen kwamen. Diverse steegjes en straatjes hebben we gezien, wat de toerist zelf nooit kan vinden. Ook nog een tempel bezocht. Indrukwekkend als je de mensen ziet in die tempel weer. Ook tussendoor met een longtailboot door 'grachten' gevaren, waar we ook varanen gespot hebben. Om 10.15 stopten we voor de lunch. Omdat het ontbijt niet heel veel betrof vandaag, hadden we best trek. Hotel had wel voor een sandwich gezorgd, omdat het ontbijt normaal vanaf 7.30 is. Gegeten in een superleuk 'restaurantje' met 2 tafels. 5 verschillende soorten gerechten met witte rijst. Echt goed. Op een gegeven moment werd ik aangesproken door een mevrouw die daar zat met een jong meisje. Die wilde graag met mij op de foto. Zoooo schattig. Volgens de fietstoerbegeleidster zien ze weinig toeristen en zijn we blijkbaar een Europese bezienswaardigheid. Vanmiddag hebben we zo'n 2 uur op een terras gezeten bij de rivier. Heerlijk relaxed. Om 5 uur richting China town om iets te gaan eten. We blijven ons verbazen over deze stad. Zoooo druk en iedereen eet op straat. Zo meteen nog even naar een skybar voor een drankje en fan voorbereiden voor de dag van morgen. 8.30 komt de taxi om ons naar het vliegveld te brengen. Dan gaan we naar Chang Mai. Leuk om weer verder te gaan nu. 3 nachten bangkok is precies goed geweest om een indruk te krijgen van Bangkok. Tot morgen...., erg leuk trouwens om alle reacties te lezen.

1. Bert en Elly:
    19 maart 2023
    Leuk om jullie avonturen te lezen. Veel is voor ons heel herkenbaar. Met die longtailboot door de grachtjes (waren dat de Klongs van Bangkok??? Ook de boedhabeelden komen me bekend voor. Morgen naar Chang May voor nieuwe belevenissen. Veel plezier!!
  2. Marja van der Biessen:
    19 maart 2023
    Wat een belevenissen weer, en wat een
    mooi uitzicht over Bangkok vanuit de skybar.
    En morgen weer nieuwe avonturen meemaken!!
  3. Silvia:
    19 maart 2023
    Wat leuk allemaal zeg! En leuk dat je met Nederlanders dit kan delen...
    Is het erg warm of wel te doen? Nou, leuk om elke dag je verhaal te lezen en de foto's te zien! Op naar morgen!...😍
  4. Karin van Rooij:
    20 maart 2023
    Ja, het is warm idd, maar ook wel bewolking gelukkig. Rond de 35 graden was het in Bangkok. Tempo aanpassen, dan gaat het prima.
  5. Ineke:
    19 maart 2023
    Dat is slim, om per vliegtuig naar Chang Mai te gaan, dan weet je in elk geval zeker dat je kont en omgeving geen doorzitplekken heeft.
    Gaan jullie naar de olifanten opvang Kanta Elephant Sanctuary? Daar mag je zelf de olifanten wassen in de rivier en voetballen maken. Kind, want zou ik graag in jouw schoenen staan (maar daar kom ik echt nooit in 🤭)
  6. Karin van Rooij:
    20 maart 2023
    😂nee Ien, dat moet je niet willen in mijn schoenen inderdaad. , wij gaan naar Chang chili olifantenopvang a.s. woensdag.
  7. Debora:
    20 maart 2023
    Leuk hoor, leuk ook dat je Nederlanders tegen bent gekomen.
    Op naar het volgende avontuur.
    Hoe lang blijf je in hier?
    Geniet ervan 💋💋
  8. Joyce K.:
    20 maart 2023
    Het ziet er weer super uit! Wat mooi ook die tempel! Geniet er van hoor!