Khao Sok excursie

30 maart 2023 - Tambon Khlong Sok, Thailand

Een lange dag vandaag gehad. Om 8.30 opgehaald, daarna nog wat andere mensen opgehaald en richting Khao Sok park gereden. Onderweg eerst nog een klein half uurtje een markt aangedaan met de alom bekende etenswaren en nog vele andere artikelen. Had wat ons betreft niet gehoeven,  maar goed, ze hopen dat de toerist geld komt uitgeven daar. Rond 11 uur de boot opgestapt en richting de prachtigste bergen noem ik het maar. Ongelooflijk, wat een bijzonder mooi gebied. En wat ziet alles er dan prachtig uit als de zon schijnt. Ik blijf maar bezig met foto's schieten dan. Wordt nog lastig kiezen wat er in m'n boek komt. Na het natuurschoon nog een grot bezocht,  maar vonden we niet zo boeiend. Daarna gaan lunchen in een 'restaurantje' wat ook in dat park ligt waar de drijvende huisjes liggen. De huisjes die je ook kan huren voor een nacht. Nu we het gezien hebben zijn we blij dat we daar niet voor gekozen hadden. Halverwege de middag konden we nog mee voor een hike te lopen. Dus weer in een bootje, en een half uurtje later er weer uit. Maar toen we eraan wilden beginnen, zijn we toch afgehaakt. Weer klimwerk op zandgrond, zonder traptreden, en keien. Zo'n 20 min omhoog en dan nog een keer terug. Daar hadden we dus even geen trek in dus we hebben heerlijk van het uitzicht daar zitten genieten tot de rest weer terug was. Om 20.00 uur weer terug gekomen in het hotel, snelle douche genomen en gaan eten.

Morgen om 9.30 komt de taxi ons halen om ons naar krabi te brengen voor 4 nachten,  onze 1 na laatste accomodatie. Wat vliegt de tijd😒, tot morgen allemaal.

1. Corrie.:
    30 maart 2023
    Wat een prachtige dag weer ģehad jullie, en weer heel wat moois gezien, dat wordt weer een heel mooi FOTOBOEK! KIJK ER NAAR UIT!
  2. Wim van Dijk:
    30 maart 2023
    Schitterend, dat gebied van Khao Sok. Persoonlijk vind ik dit een van de hoogtepunten. Volgens mij zijn hier ook opnamen voor een James Bondfilm geweest. Welke film weet ik niet meer precies. Moet ik ze eerst allemaal weer kijken. Ja, hier kun je veel mooie foto's maken en jullie hebben prachtig weer, dus wat wil je nog meer. Hoop dat het hier ook wat omslaat, echter voor volgende week staat er weer nachtvorst gemeld, dus jullie ff blij dat je daar zit. Niet alleen voor het mooie weer natuurlijk. Veel plezier verder...
  3. Karin van Rooij:
    Hoi Wim.
    De James Bond film is opgenomen op een eiland in de buurt waar we nu zitten
    Ze noemen het ook het James Bond eiland. Qua rotsen lijkt het wel op mekaar
    Verder genieten we erg van dit bijzondere land met hoge temperaturen in combinatie van een hoge luchtvochtigheid
  4. Joyce K.:
    30 maart 2023
    Jullie maken veel mooie dingen mee! Prachtige foto’s! Uitslapen is er alleen niet echt bij haha! Geniet er lekker van!
  5. Silvia:
    31 maart 2023
    Wat een prachtige foto's! Het mooiste tot nu toe denk ik...,sla die markten nu maar over dan😂allemaal hetzelfde denk ik..
    Op naar een nieuwe plek👍
  6. Rob:
    Hoi Jan en Karin
    Ik liep wat dagen achter. Elke keer denk ik niet even lezen en dan komt het er niet van. Maar ben nu weer helemaal bij met het lezen van alle avonturen. Boottochtjes, hikes, vluchten met de vliegtuigen en niet te vergeten het eten. Moet zeggen dat het wel heel erg mooi en leuk is. Ook de foto's zijn indrukwekkend. Zou gewoon meer fotoboeken maken hoor.
    Veel plezier weer.
  7. Karin van Rooij:
    Jazeker
    Een bijzondere ervaring in dit geweldige land.
    Mooie natuur lekker eten en zeer aardige bevolking.
    Gelukkig kunnen we goed tegen de temperatuur. Gemiddeld 35 graden en vochtig.
    Maar dat hoor er nu eenmaal bij
    Je kunt ons nog een week volgen.
    Morgen eilandentoer
  8. Ineke:
    31 maart 2023
    Gelukkig heb ik niet overdreven in mijn enthousiasme en genieten jullie net zo hard.
    Krabi gaan jullie ook fijn vinden!