Khao Sok 29 maart

29 maart 2023 - Khao Sok National Park, Thailand

Vanmorgen heel relaxed de dag begonnen. Het is zo heerlijk zitten op het balkon hier tussen het groen. Na het ontbijt had Jan het idee geopperd om een trail te lopen in het national park. Nou superleuk om te doen. Ook daar kwamen we aapjes tegen met soms de kleintjes onder hun buik hangend. Bijzonder om ze zo in hun natuurlijke omgeving te zien. Er waren ook mensen met een gids aan het wandelen en die wees ons op een beest (acama geloof ik) aan een boom, die we wsl gemist hadden als hij het niet had gezegd. Na een uurtje lopen moesten we weer terug,  want de rest kon je alleen met een gids doen. Rond half 1 waren we weer teruggelopen en was het weer tijd voor de lunch. De middag een paar uurtjes aan het zwembad gelegen waar ook de aapjes weer even kwamen buurten. Ze zitten gewoon op de rand van het zwembad om te drinken. Zo grappig. Alleen de eigenaresse van dit complex stuurt ze dan weg met een katapult, want ze laten ook wel eens een drolletje vallen daar. Vanavond hadden we de nighttoer met een gids. Ja, dan zie je ineens weer andere dingen. Slangen die in de boom slapen, spinnen, kikkers, sprinkhaan, schorpioen. Hij weet precies waar hij moet zoeken. Leuke gids was het trouwens,  een jonge gozer die ook wat woorden Nederlands kende en het ook graag wilde leren. Hij maakt elke avond zo'n toer met mensen en hij vindt het leuk als het Nederlanders zijn zei hij, omdat die altijd enthousiast zijn.

Morgen een dagtour, om 8.30 weer vertrekken, dus de dag is bijna om voor ons. Morgen ongetwijfeld weer veel te vertellen.

Groetjes van hier.

1. Marja van der Biessen:
    29 maart 2023
    Wat een leuke avond hebben jullie gehad met de nighttoer, en in het donker ziet alles er toch spannender uit!
  2. Silvia:
    30 maart 2023
    Leuke dag weer 👍één avontuur
  3. Ineke:
    31 maart 2023
    Geweldig om alles te lezen!!