Dinsdag 21 maart

21 maart 2023 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag weer een leuke dag gehad. Fietstour was ook hier echt leuk. We waren met zn 4en, een leuk jong stel uit Delft fietste ook mee. Hadden we gelijk een klik mee ook. Zij hadden al plekken bezocht die wij nog gaan doen, dus gelijk gespreksstof genoeg. Met de fietstoerbegeleidster Mimie een morning market bezocht die van 03.00 tot 10.00 uur open is. Wat een tijd hé? Allerlei voedingsmiddelen, kruiden, beesten, waren er weer te koop. Daarnaast allerlei leuke straatjes, een tempel, een soort werkplaats waar afbeeldingen werden gemaakt die o.a. in tempels worden gebruikt.  Alles met de hand, met hamer en beitel. Heel leuk om te zien ook. Als laatste hebben we nog wat local food gegeten in een plaatselijk cafeetje wat Mimi op de markt had gekocht.  Wij dachten eerst dat ze gelijk boodschappen voor zichzelf deed😂. O.a. crispy Rice en een soort van gebakken banaan en fruit.

Vanmiddag zijn we met de taxi naar Doi Suthep gegaan, de hoogste tempel van Chiang Mai.  Als je hier bent moet je die toch ook gezien hebben. Werkt geweldig met zo'n taxi. Die brengt je er naar toe en wacht daar gewoon tot je uitgekeken bent en brengt je dan weer terug voor 20 euro. Super relaxed. Om half 4 weer terug bij het hotel en toen even de tijd genomen om eens in m'n boek te lezen. Even relaxen is soms ook heerlijk. Vanavond heerlijk gegeten bij Its good kitchen, Niels en Chantal.😀. Morgen weer vroeg uit de veren voor een tochtje naar de olifantenopvang van Chang chill.  Daar worden getraumatiseerde olifanten verzorgd, in een voor olifanten natuurlijke omgeving. Ook weer leuk.

Groetjes uit Chiang Mai.

1. Corrie.:
    21 maart 2023
    Leuk hoor, jullie hebben al weer veel gezien en beleeft. Gezellig als je dan nog jonge mensen ontmoet waar je een klik mee heb!
    Tot horens maar weer!HET IS WEER BEDTIJD VOOR JULLIE HÉ.
  2. Wim van Dijk:
    21 maart 2023
    Wat een prachtige ervaringen de laatste dagen ook weer. Neemt niemand meer van jullie af. Een heel andere wereld en ik denk dat het eten ook wel aan jullie besteed is. Heel veel plezier bij de olifantenopvang. Ook weer iets dat je toch niet dagelijks doet......
  3. Debora:
    21 maart 2023
    Weer genoeg beleefd deze dag. Wat voor dieren verkopen ze dan op zo’n markt? Lijkt me ook mooi om te zien hoe ze die olifanten verzorgen, die een niet zo’n leuk leven achter de rug hebben. Fijne dag weer morgen.
  4. Karin van Rooij:
    22 maart 2023
    Kijk maar eens naar de foto's en video's Debora.
  5. Ineke:
    24 maart 2023
    Op die marktjes kijk je je ogen uit, vooral naar wat er achter het kraampje te zien is. Super!